|
Berichten van afgelopen |
 |
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |
gabbermaikel Warnings : 2 wat niet past wordt gelast!

Items
Jobs: Tandarts, Webontwerper 125899 euro
Bank: 0 Euro
|
|
| Mike schreef: |
ja klopt van die niet vonkende bougies he .
dikke bullshit alle autos hebben pk verlies en dus ook verslechterde 0-100 tijd :')
Maar wachijnlijk heb jij duizenden gevallen mee gemaakt op testbanken enzo waar je toevallig was en je broer ook enzo dat het tegendeel bewijs waardoor niemand hier gelijk heeft behalve jij natuurlijk. |
een goed onderhouden auto heeft maar een heel minimaal verlies hoor, want door de jaren heen krijg je minder interne weerstand en dus krijg je meer vermogen
dat is wat ze bij scooters doen door c3 en c4 lagers te plaatsen inplaats van de originele c2 lagers, c2 is nog vrij strak, c3 iets ruimer en c4 nog wat ruimer
alleen het nadeel daarvan is dat ze dus ook minder lang mee gaan en dus doen ze dat niet af fabriek
en er zijn zelfs veel auto's die door de jaren vermogen winnen door die zelfde reden, minder verlies door weerstand
en kijk anders eens bij race auto's voordat die motor opblaast lopen ze altijd nog even veel sneller en dan opeens is het een dikke rookwolk en is het over, dat is ook omdat hij eerst opeens minder weerstand heeft, maar omdat ze daar zo zwaar belast worden gaat het daar allemaal wat sneller, maar na 3 ronden ofzo is het dan vaak wel over _________________ disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie. |
|
 |
|
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |
Kapitein Iglo
EINDBAAS

Geregistreerd op: 1-11-2007 Age: 17 Berichten: 8810 Woonplaats: Groningen Items
Jobs: Dokter, Nederlands leraar 711204 euro
|
|
c3 is standaard hoor XD en c4 is kunststof kooi en c3 stalen kooi. dat is volgens mij het verschil hoor. en dat het kunstof warmer kan worden dan dat staal. niet dat er veel verschil tussen zit qua uitzetten ofzo maar word ook overal gezegt dat c4 eigenlijk niet eens nodig is. _________________
Zanger Rinus is een ekte baas
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |

Items
|
|
| Kapitein Iglo schreef: |
| c3 is standaard hoor XD en c4 is kunststof kooi en c3 stalen kooi. dat is volgens mij het verschil hoor. en dat het kunstof warmer kan worden dan dat staal. niet dat er veel verschil tussen zit qua uitzetten ofzo maar word ook overal gezegt dat c4 eigenlijk niet eens nodig is. |
bouw jij zelf je blok op? want in dat geval kun je wel alvast nog 5 cilinder bestellen en ook 5 nieuwe krukassen enz
als je niet eens weet waar die c3 en c4 enz voor staan dan word het dus weer helemaal niks
maar het getal achter de c geeft aan hoe ruim het lager is, dus een c1 is heel strak en heeft dus veel weerstand, c2 is iets losser en dus wat minder weerstand
en c4 is dus nog veel losser en daardoor heb je nog minder weerstand, maar eigenlijk is een c4 lager dus gelijk aan een versleten c2 lager
dus eigenlijk koop je met een c4 lager een bijna versleten lager en dus moet je hem veel vaker vervangen, maar in bijvoorbeeld een sprint blok maakt dat niks uit want die draaien toch niet lang en dan vervangen ze gewoon regelmatig die lagers. en die mensen steken er veel geld in om alles perfect te krijgen en het is dan wat jammer als je dan vermogen laat liggen door verkeerde lagers te nemen _________________ disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie. |
|
 |
|
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |
Kapitein Iglo
EINDBAAS

|
|
ok zal wel kloppen dan XD
ik bouw nu wel mijn blok zelf op behalve de krukas :") die zat er al in he _________________
 |
|
 |
|
| Auteur |
Bericht |

Items
|
|
dat kan dan wel zo zijn maar toch zou ik mij maar verdiepen in al die dingen want je gaat nu inmiddels wel veel geld in je blok steken en dan is het wel handig als je er ook veel verstand van hebt _________________ disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie. |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |

Items
|
|
| Nikko schreef: |
| Ik dacht dat ruimere lagers net minder goed liepen omdat de kogels of rollen of whatever (hangt af van je lager) dan meer zullen trillen en zo meer slijtage en dus weerstand gaan veroorzaken. |
het is ook maar beperkt wat je aan ruimte kan nemen daarom moet je die c4 dingen dus ook veel vaker vervangen omdat die veel sneller aan de limiet zitten
maar als je echt strakke lagers hebt dan draait het nog best wel zwaar, en als je dus hele losse lagers hebt draait het licht, en het gaat echt maar een micrometers verschil als het al zo groot is _________________ disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie. |
|
 |
|
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |
Mike

Geregistreerd op: 1-11-2007 Age: 17 Berichten: 3600 Woonplaats: Hoogezand Items
Jobs: Dirigent, Muziek leraar 568111 euro
|
|
| gabbermaikel schreef: |
| Mike schreef: |
ja klopt van die niet vonkende bougies he .
dikke bullshit alle autos hebben pk verlies en dus ook verslechterde 0-100 tijd :')
Maar wachijnlijk heb jij duizenden gevallen mee gemaakt op testbanken enzo waar je toevallig was en je broer ook enzo dat het tegendeel bewijs waardoor niemand hier gelijk heeft behalve jij natuurlijk. |
een goed onderhouden auto heeft maar een heel minimaal verlies hoor, want door de jaren heen krijg je minder interne weerstand en dus krijg je meer vermogen
dat is wat ze bij scooters doen door c3 en c4 lagers te plaatsen inplaats van de originele c2 lagers, c2 is nog vrij strak, c3 iets ruimer en c4 nog wat ruimer
alleen het nadeel daarvan is dat ze dus ook minder lang mee gaan en dus doen ze dat niet af fabriek
en er zijn zelfs veel auto's die door de jaren vermogen winnen door die zelfde reden, minder verlies door weerstand
en kijk anders eens bij race auto's voordat die motor opblaast lopen ze altijd nog even veel sneller en dan opeens is het een dikke rookwolk en is het over, dat is ook omdat hij eerst opeens minder weerstand heeft, maar omdat ze daar zo zwaar belast worden gaat het daar allemaal wat sneller, maar na 3 ronden ofzo is het dan vaak wel over |
Onderhoud helpt wel met het beperken maar alles slijt . en de meeste autos hebben niet net de kleppen gesteld , nieuwe bougies en niuewe filters etc .
En ja man een auto heeft na 10 jaar ineens dik pk's erbij door slijtage :') slaat nergens op .
er zullen vast wel autos zijn met minimaal pk verlies , maar veel autos worden gewoon afgejakkerd en oude mensen laten de motor nooit opwarmen @ dikke -10 graden enzo . En die mensen met turbo a.k.a turbo diesel enzo laten hem ook nooit even draaien voor dat ze motor uit doen dus vaak ook veel slijtage aan de turbo dus ook minder pk's _________________ manga tjeoning zooooo 2007 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |

Items
|
|
ga je eerst eens inlezen in het onderwerp mike
want jij beweert nu dus dat bmw domme technici in hun team hadden in het turrbo tijdperk in de f1?
want hun kocht namelijk auto's die al een boel kilometers hadden weer terug om de motor er uit te halen en die gebruikten ze dan voor hun f1 auto, dat zal vast niet zijn omdat die minder pk's had
en dat waren dan de motoren die meer dan 1200pk hadden he, en dat met een motor die al wat meer slijtage had want dat was beter _________________ disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie. |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |

Items
|
|
waarom alweer een nieuwe veer? is die oude nu alweer kapot ofzo? _________________ disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie. |
|
 |
|
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |
Kapitein Iglo
EINDBAAS

|
|
ja ging vet hard en diep door een bocht, met achterwiel door een gat in het asfalt die ik niet zag, toen veerde die ineens wel heel makkelijk. ik stap af, stond ie gewoon dubbelgevouwen zeg maar. gewoon gebroku jonge, zat nog wel in elkaar zeg maar. maar toen ik hem op een kratje zette viel die hele veer uit elkaar. er zat dus onderaan vast met schroefdraad, dat hoort natuurlijk niet te knappen maarja is wel gebeurt XD wel zonde mag je toch verwachten dat dat goede kwaliteit is. maar ach mss staat die yss ook wel mooier. zwarte veer bij donkergrijs. _________________
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
| Auteur |
Bericht |

Items
|
|
| Kapitein Iglo schreef: |
| ja ging vet hard en diep door een bocht, met achterwiel door een gat in het asfalt die ik niet zag, toen veerde die ineens wel heel makkelijk. ik stap af, stond ie gewoon dubbelgevouwen zeg maar. gewoon gebroku jonge, zat nog wel in elkaar zeg maar. maar toen ik hem op een kratje zette viel die hele veer uit elkaar. er zat dus onderaan vast met schroefdraad, dat hoort natuurlijk niet te knappen maarja is wel gebeurt XD wel zonde mag je toch verwachten dat dat goede kwaliteit is. maar ach mss staat die yss ook wel mooier. zwarte veer bij donkergrijs. |
slaat nergens op dat dat spul zo kapot gaat, je had ook zo op je bek kunnen pleuren ofzo
en die veer kost nieuw ook nog best veel geld lijkt mij? als je nou een goedkoop chinees ding hebt dan kan je het verwachten maar niet bij zoiets _________________ disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie. |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|